T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / ÇORLU - Şahinler Ortaokulu

Haberler

Ara

Kasım Ayında Örnek Davranışlar sergileyerek öğretmenlerinin dikkatini çeken öğrencilerimiz AYIN ÖĞRENCİLERİ seçildi.

Kas

Öğrencilerimizin başarıları ile gurur duymaya devam ediyoruz.

Ekm

Okulumuzda yürüttüğümüz ASYA Projemiz çerçevesinde yapılan DENEME SINAVI sonuçlarına göre okulun ilk üç derecesine giren öğrencilerimize ödülleri verildi.

Ekm

Son yıllarda okulumuzda yürüttüğümüz e-twinning projelerimizin karşılığını AVRUPA KALİTE ETİKETİ ile e-TWİNNİNG SCHOOL Belgelerimizi elde ederek almış olduk.Böylelikle Şahinler Ortaokulumuz hakettiği kaliteye ulaşmış oldu. 

Haz

Yardımlarımız yola çıktı.

Haz

LGS öncesi son kez öğrencilerimizle bir araya geldik.

May

Okulumuz bünyesinde yürütmekte olduğumuz ASYA Projemiz çerçevesindeki deneme sınavları sonuçlarına göre öğrencilerimizin LGS gelişimlerini değerlendirdiğimiz REHBERLİK SAATİ çalışmamızın bu hafta ki bölümünü Okul Müdürümüz Fatih ERSÖZ'ün de katılımıyla gerçekleştirdik.Hafta içi Çarşamba ve Pazar günleri yapılan iki ayrı deneme sınavının verileri ışığında öğrencilerimizin hedeflerine ne kadar yaklaştıklarının paylaşıldığı çalışmamız mayıs ayı süresince her cumartesi 19.00 - 20.00 arasında düzenli olarak yapılmaya devam edecektir.Öğrencilerimize doğru rehberlik sağlayarak hedeflerine ulaşmalarında önemli katkı sağlayacağına inandığımız çalışmalarımıza tüm öğrencilerimizi bekliyoruz.

Nis

Şahinler Ortaokulu olarak öğrencilerimizin her alanda çok yetenekli ve başarılı olduklarını hep söyledik,söylemeye de devam edeceğiz.Pandemi sürecinde dahi girdikleri ve mücadele ettikleri tüm alanlarda okulumuzu ve ailelerini gururlandıran başarılara imza atmaları bu tezimizin ne kadar yerinde olduğunu gösteriyor bizlere. İşte bu başarıların son örneğini de Öğrencimiz Koray Yiğit ORAL oluşturuyor.23 Nisan Etkinlikleri kapsamında ilimiz genelinde düzenlenen TEKİRDAĞ KODLUYOR Yarışmasına okulumuz adına katılan öğrencimiz, İlkokul-Ortaokul-Lise katagorilerinde toplamda 170 öğrenci arasından Ortaokullar dalında İL ÜÇÜNCÜSÜ olma başarısı elde ederek bizleri mutlu etti.Bu güzel ve örnek başarısından dolayı başta öğrencimiz Koray Yiğit ORAL'ı,onu her anlamda destekleyen ailesini ve onu bu yarışmalara hazırlayan Okulumuz Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Fadime MERCAN'ı kutluyoruz.

Nis

Çorlu İlçe Milli Eğitim Müdürülüğümüzün bünyesinde düzenlenen 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Resim ve Şiir yarışması sonuçlandı.Buna göre okulumuz 7/F sınıfı öğrencisi Nisanur ÇAKAR şiir dalında ÇORLU İKİNCİSİ olma başarısı göstererek hem bizleri hem de ailesini gururlandırdı.Aynı yarışmada ayrıca resim dalında 7/D sınıfı öğrencimiz Cemre Su DURAN' da MANSİYON ödülü kazandı.Okulumuzun ismini zirveye taşıyan iki öğrencimizi,öğrencilerimizi bu yarışmalara hazırlayan Türkçe ve Resim Öğretmenlerimizi ve ailelerini kutluyor,başarılarının devamını diliyoruz.

Nis

Şahinler Ortaokulu olarak bünyemizde yürüttüğümüz ASYA Projemizinin verilerini işleyemek suretiyle ortaya çıkan sonuçlara göre REHBERLİK çalışmaları planlıyoruz.Amaç; öğrencilerimizi 6 Haziranda girecekleri LGS Sınavına  verimli bir şekilde hazırlamak.İşte bu etkinliklerimizin sonuncusunu 9 Nisan Cuma günü Saat:21.00 da gerçekleştirdik.ASYA Projemizin verilerinde okulumuz öğrencilerinin Türkçe sorularında BOŞ BIRAKMAMAK gibi bir yanlışa yoğun bir şekilde eğilim gösterdiği gördük ve bu konuyla ilgili hem öğrencilerimizi doğru yönlendirmek hem de Türkçe sorularını uzmanından dinleyerek bu soruna çözüm üretmelerine yardımcı olmak istedik.Eğitim camiasında Türkçe alanının tanınmış Soru Yazarlarından olan Selim AKGÜL'ü misafir ederek, öğrencilerimizin Türkçe konularında merak ettikleri konulara ve sorularına cevap bulabilmelerini sağladık.Oldukça faydalı ve keyifli geçen etkinliğimizin diğer dersler içinde yapılması için planlamalar yapmaktayız.Bu farklı ve etkili söyleşinin oluşmasına katkı sağlayan ASYA Projemizin ortaklarından İŞLER YAYINCILIĞA, Okul Türkçe Öğretmenlerimize,Rehber Öğretmenlerimize,ilgi gösteren öğrencilerimize ve özellikle de keyifli sohbetin mimarı konuk yazarımız Selim AKGÜL'e çok TEŞEKKÜR EDİYORUZ. 

Nis

2020-2021 eğitim öğretim yılı sonunda sınavla öğrenci alacak ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezî sınav başvuru ve uygulama kılavuzu,  "www.meb.gov.tr" internet adresinden açıklandı.

 Kılavuzda listesi ve kontenjanları verilen merkezî sınavla öğrenci alacak fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu teknik programları ve özel program ve proje uygulayan ortaöğretim kurumlarına öğrenci seçmek amacıyla yapılacak merkezî sınavla ilgili usul ve esaslara yer verildi.  Sınav başvurusu için ek işlemlere gerek kalmayacak LGS kapsamında 6 Haziran 2021'de uygulanacak merkezî sınavın başvuruları, 5-14 Nisan 2021 tarihleri arasında Bakanlık tarafından merkezî olarak gerçekleştirilecek.   Otomatik başvuru işlemi, yurt içinde eğitim alan tüm 8'inci sınıf öğrencileri için gerçekleştirilecek. Yurt dışında e-okul sistemine kayıtlı olmayan okullarda öğrenim gören öğrenciler ise başvurularını yayımlanan kılavuzunda bulunan formu doldurarak yapacak. Böylece öğrencilerin ve velilerin sınav başvurusu için fiziki bir başvuru yapmasına gerek kalmayacak.  Başvurusu Bakanlık tarafından otomatik gerçekleştirilen öğrencilerin sınava katılma zorunluluğu bulunmayacak. Sınava katılmak isteyen öğrenciler herhangi bir başvuru işlemine gerek duymadan sınava katılabilecek.   Fotoğraflı sınav giriş belgesi 27 Mayıs 2021 tarihinden itibaren e-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi üzerinden açıklanacaktır. Okul müdürlükleri bu tarihten itibaren öğrencilerinin sınav giriş belgelerini alacak ve mühürleyerek öğrencilere teslim edecektir.  Sınavda değişiklik yok LGS merkezî sınavında oturumlar, sınav süreleri, soru sayıları ve ders dağılımlarında herhangi bir değişiklik yapılmadı.  Geçen yıl olduğu gibi 2021 yılında da sınav uygulaması iki oturum hâlinde gerçekleştirilecek. Öğrencilere hepsi çoktan seçmeli toplam 90 soru sorulacak. Birinci oturum Türkiye saatiyle 09.30'da, ikinci oturum ise 11.30'da başlayacak. Birinci oturumda öğrencilere Türkçe, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, din kültürü ve ahlak bilgisi ile yabancı dil derslerinden toplam 50 soru sorulacak ve 75 dakika yanıtlama süresi verilecek. İkinci oturumda ise öğrencilere matematik ve fen bilimleri derslerinden toplam 40 soru sorulacak ve öğrencilerin yanıtlaması için 80 dakika süreleri olacak.     Sözel ve sayısal bölümlerdeki her bir alt test için doğru ve yanlış cevap sayıları belirlenecek. Her bir öğrencinin, her bir alt testine ait ham puanı, ilgili teste ait doğru cevap sayısından yanlış cevap sayısının üçte biri çıkarılarak hesaplanacak.   Sınav sonuçları, 30 Haziran 2021'de "www.meb.gov.tr" internet adresinden ilan edilecek. Öğrencilere sınav sonuç belgeleri posta yoluyla gönderilmeyecek.

Kılavuza Ulaşmak İçin TIKLAYINIZ.

https://cdn.eba.gov.tr/icerik/2021/04/odsgm/kilavuz_2021.pdf

Nis

Otizm Nedir?

Otizm iletişim ve sosyal etkileşim sorunları, kısıtlı ilgi alanları ve tekrarlayan davranışlarla ortaya çıkan ve ömür boyu devam eden bir gelişim bozukluğudur. Yaşamın ilk üç yılında ortaya çıkar. Bilim adamları nedenini henüz tam olarak tespit edemese de genetik bir rahatsızlık olduğu görüşü kuvvetlidir.

                Erken teşhis ve erken yaşta alınacak eğitimler çocuklarda gelişmeyi sağlamakta ve belirtileri minimize edebilmektedir.

Çocuğun başkaları ile göz teması kuramaması, adı ile seslenildiğinde bakmaması, söylenenleri duymuyor gibi davranması, bazı sözleri tekrar tekrar alakasız ortamlarda söylemesi ya da dil gelişiminin hiç olmaması, oyuncaklarla oynayamaması, parmağı ile bir şeyi gösterememesi, yaşıtlarının oynadığı oyunlara ilgisiz kalması, akranlarına göre konuşmada geri kalması, sallanma, çırpınma veya aşırı hareketli olması, gözlerinin bir noktaya takılıp kalması, eşyaları döndürme, sıraya dizme, rutin değişikliğine aşırı tepki vermesi, kucaklamak isteyene tepki verip ona yönelmemesi otizmin başlıca belirtilerindendir.

Bu belirtiler gözlemlendiğinde otizm açısından değerlendirme için mutlaka bir uzmana danışılmalıdır. Araştırmalar 14 aylıkken bile otizm teşhisi konulabildiğini ve rahatsızlığın etkilerini azaltacak erken tedavi yöntemlerinin 2 yaşında bile uygulanabildiğini göstermektedir.

Otizmli Bir Çocuğa Sahip Olmak

Ebeveynler için güç bir durum olan otizmin kabullenilmesi zor olsa da erken teşhis ve tedavi ile son derece pozitif sonuçlar elde edilmektedir. Otizm nedir sorusunun sıklıkla rastlanan yanlış cevabı bir hastalık olmasıdır.

Otizm bir hastalık değil bir gelişim bozukluğudur.

Otizm  Nasıl Tedavi Edilir?

Otizm  için kesin bir tedavi yoktur. Aynı zamanda Otizme sahip bütün bireylerin hepsine uyan tek bir tedavi de yoktur.

Otizm  tedavisinin amacı, semptomları azaltarak gelişimi, öğrenmeyi desteklemek ve çocuğun yapabileceği işlevlerin en üst düzeyde olmasını sağlamaktır. Okul öncesi yıllarda yapılacak erken müdahale çocuğunun sosyal, iletişimsel, işlevsel ve davranışsal becerileri öğrenmesine yardımcı olabilir.

Otizme yönelik ev ya da okul temelli tedavi ve müdahaleler geniş kapsamlı olabilir. Aynı şekilde bireyin ihtiyaçları zaman içinde değişebilir. Konuyla ilgili başvurulacak çocuk psikiyatristi  bireyin ihtiyaçlarına uygun çeşitli seçenekler sunabilir. Otizm  teşhisi konulduğunda bireyin ihtiyacına göre bir tedavi programı uygulanmalıdır.

                Erken teşhis ve eğitim sosyal ve akademik olarak özellikle önem kazanmaktadır.

 

Nis

ASYA Proje verilerimiz çerçevesinde okulumuz GENEL BAŞARI ortalamasının altında yer alan sınıflarımızla ilgili DEĞERLENDİRME toplantısı gerçekleştirdik. Okul Müdürümüz Fatih ERSÖZ, Okulumuz Rehber Öğretmenleri Gülçin BALKI ile Seycan KAYNAK'la birlikte ilgili sınıfların Sınıf Rehber Öğretmenlerimizin de hazır bulunduğu toplantı yaklaşık 1,5 saat sürdü. Okulumuz Rehber Öğretmenlerinin ilgili sınıflara uyguladıkları BAŞARISIZLIK NEDENLERİ ANKETİ verilerinin de değerlendirildiği toplantımızda söz alan İlgili Sınıf Öğretmenleri ortaya çıkan tablonun nedenlerini belirttiler. Gerek anket sonuçları neticesinde  gerekse de öğretmenlerimizin tespitleri çerçevesinde  başarının arttırılmasına yönelik konular üzerinde neler yapılması gerektiği konuşuldu.

    Anket çalışmaları sonucun BAŞARISIZLIK NEDENLERİ olarak:

1-Okul İle İlgili Nedenler: % 30,70

2-Aile İlgili Nedenler: % 17,45

3- Öğrencinin Kendi İle İlgili Nedenler: % 51,74 olarak ortaya çıktığı görülmüştür.

Bu verilere ek olarak ta öğretmenlerimiz kendi sınıfları ile ilgili;

5.Sınıflarda: Özellikle pandemi sürecinden kaynaklı olarak; velilerin öğrencilerinin akademik gelişimleri noktasında kaygılı oldukları, yine öğrencilerin kaygı düzeyinin yükseldiği, ders öğretmenleri ile sene başından beri yüz yüze iletişim kuramadıklarından dolayı uzaktan eğitimde bazı derslerde zorlandıkları ifade edildi.

6.Sınıflarda: Yine pandeminin etkisinin yoğun olduğu ama genel itibari ile bir motivasyon eksikliği gözlendiği vurgulandı.

7.Sınıflarda: Yeni sınıf oluşturulmasından sonra sınıflarda akademik anlamda ilgili sınıfları sürükleyecek öğrencilerin azalmasından dolayı bir performans düşüklüğü oluştuğu ancak zamanla düzeleceği belirtildi.

8.Sınıflarda: Tek yönlü ve plansız çalışmaların bir sonucu olarak genel bir performans eksikliğinin gözlemlendiği vurgulandı.

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ:

1-Motive edici çalışmaların arttırılması

2-Sınıf Temsilciliğinin daha etkin ve verimli kullanılması

3-Özellikle ASYA Projesinin bu çalışmalarda çok etkili ve verimli olduğundan proje verilerinin yakından izlenmesi

4-ASYA Projesinde olamayan bu nedenle gelişimleri düzenli ve sürekli takip edilemeyen öğrencilerin teşvik edilmesi

5-Rehberlik Servisi ile birlikte seminerler ve rehberlik çalışmalarının daha da arttırılması

6-7.Sınıflarla ilgili LGS ye yönelik tanıtıcı ve bilgilendirici çalışmalara bu sene itibari ile başlanması

7-KAYGI çalışmalarına ağırlık verilmesi

8-LGS sürecine yönelik rehberlik çalışmalarına daha fazla yer verilmesi

Kararları alındı.

Son olarak Okul Müdürümüz Fatih ERSÖZ:'Birçok resmi kurum ve okulun yakından takip ettiği ASYA Projemiz sayesinde LGS sınavı hazırlık süreci anlamında seviye atladığımızı ve özellikle özel okulların seviyesinde bir akademik/rehberlik çalışmalar yürüttüğümüzü ifade ederek, projemizin verileri gelmeye devam ettikçe ne kadar doğru ve etkili bir yol izlediğimizi herkes görmeye devam edecektir.'Dedi.

Toplantı başarı dilekleriyle son buldu.  

Ekm

Tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi sebebiyle yaklaşık 7 aydır okuluna uzak kalan öğrencilerimiz 12 Ekim Pazartesi itibari ile okullarına ve öğretmenlerine kavuşuyorlar.Uzun bir sessizlik döneminden sonra okulumuzda öğrencilerine kavuşuyor.Öğretmenlerimizde hasret kaldıkları öğrencinlerine kavuşmanın mutluluğunu yaşıyorlar.Peki uzun bir aradan sonra başlayacak yüz yüze eğitimde hangi kurallar geçerli olacak;

 

1)Ders Süreleri 30 Dk. olacak

2)Teneffüsler 10 dk olarak planlanmıştır.

3)Sınıflar 2'ye bölünerek okula gelişleri sağlanacaktır.

4)Okul zaman çizelgesi ekte sunulmuştur.(1.Foto)

5)Diğer dersler EBA ve ZOOM üzerinden yapılmaya devam edecektir.

6)Öğrencisini okula göndermek istemeyen veliler  dilekçe doldurarak okula gönderdikleri takdirde öğrencisi devamsız sayılmayacaktır.

(Okula göndermek isteyen velilerimizde dilekçe gönderebilir)

7)Çarşamba günü okul yüzyüze eğitim uygulaması yapılmayacaktır.

8)Covid-19 tedbirleri kapsamında okula ziyaretçi ve veli giriş-çıkışı kesinlikle yapılmayacağından bu konuda ısrarcı olmamanızı önemle rica ediyoruz.